» Blog » Locka fler kunder med reklamgodis

Locka fler kunder med reklamgodis

Om du har ett eget företag eller firma, vill du ju såklart kunna nå ut till så många kunder som möjligt. Ska du och ditt företag delta på olika mässor, konferenser eller någon annan typ av arrangemang, kan det vara bra att ha något extra som lockar potentiella kunder till dig. Ett bra tips är att ha med sig några skålar med reklamgodis.

Vad är det?

Det är helt enkelt vad det låter som. Reklamgodis är godis med tryck eller godis med logga på förpackningen. Ibland kan man även få reklamgodis som är format efter till exempel sin logga, men det allra vanligaste är alltså godis med tryck på själva omslagspapperet, påsen eller asken.

 

Olika typer

Det finns många olika slags reklamgodis att välja mellan. Ofta handlar det om choklad, karameller, klubbor eller tuggummin, men det finns även nyttigare varianter som till exempel rostade majskorn.

Vad passar just ditt företag?

Det finns såklart vissa typer av reklamgodis som passar ditt företag bättre än andra. När man väljer vilken typ av reklamgodis man ska köpa in, kan det vara riktigt bra att först ha koll på vilka målgrupper man har. Vilka är dina kunder egentligen? Vad tror du att de skulle uppskatta mest?

Det kan även vara bra att välja några olika slags reklamgodis. Man kan till exempel välja choklad och klubbor till de yngre och kanske sockerfria eller andra nyttigare alternativ till de äldre? När det finns flera alternativ kan fler kunder känna sig inkluderade och välkomna. Det är något som de allra flesta sätter stort pris på.

Lägg lite extra tid till att tänka ut vilken eller vilka typer av reklamgodis som skulle passa till ditt företag.

 

Lockar kunder och väcker nyfikenhet

Vägen till hjärtat går genom magen. Det ligger verkligen något i det. De företag som har reklamgodis med sig på de evenemang de besöker, lockar ofta fler potentiella kunder än andra. Att ha en eller flera skålar med spännande reklamgodis på sitt bord lockar fram besökare som kanske aldrig hade vågat sig fram annars. Det är ett smart och enkelt knep att locka till sig fler potentiella kunder.
När de väl är framme, är det lättare att starta en konversation med dem. På så vis kan du väcka deras nyfikenhet så att de vill veta ännu mer om det du har att erbjuda.

Det inte bara lockar fler kunder, det kan även få dem på bättre humör. När man är på bättre humör, är man mycket mer villig att lyssna och diskutera. Både du och kunden kan alltså få något ut av det. Det blir helt enkelt en bättre upplevelse för båda parterna. Det är därför reklamgodis är så bra.

 

Billig marknadsföring

En annan fördel med just reklamgodis är att det är en riktigt billig form av marknadsföring. De allra flesta företag har råd med någon typ av godis med tryck, vilket gör det lättillgängligt för många.
Det finns alltså många anledningar till att börja använda sig av reklamgodis. Testa själv genom att prova någon form av reklamgodis du med.